Les rutines són aquelles
activitats quotidianes, que feim de la mateixa manera tots els dies, i que
ajuden als infants a poder anticipar i preveure què passarà a cada moment.
Durant la semana organitzam el temps en diferents rutines, que es poden modificar segons les necessitats que ens trobam dia a dia.
ASSEMBLEA.
La rutina de l’assemblea és un moment molt important dins la jornada escolar.
L’assemblea és l’espai de la classe on ens trobem tots/es quan arribem a l’escola. Realitzem diferents activitats que estimulen i enriqueixen la motivació dels infants per l’aprenentatge. Aconseguim fomentar la construcció d'una imatge positiva i l’adquisició d’autonomia progressivament de cada infant.
L’assemblea és un rutina molt important on també s’introdueixen les habilitats socials, aquelles que regulen les nostres intervencions, respectant el torn de paraula, les aportacions dels nostres companys i companyes. Per aquest motiu, tenim el temps de CONVERSA, un moment en el que compartim moltes coses i ens contem experiències viscudes, desitjos, el que volem fer durant el dia… És un temps on s’intenta que tots parlin i tots escoltin, sempre intentant que hagi un torn de paraula, dins les seves possibilitats. També ens serveix per apropar-nos els uns als altres, coneixent les seves experiències, vivències i pensaments que ens volen contar.
Igualment utilitzem la conversa a l’assemblea per tractar temes que ens interessen per aprendre (projectes, centres d’interès, o aspectes puntuals), tant per saber quins són els coneixements previs o tot el que volem aprendre, així com per aportar idees pròpies pel desenvolupament de qualsevol aprenentatge o activitat que vulguem portar a terme.
Cada dia, asseguts en rotllana, l’assemblea comença saludant-nos i cantant la cançó del BON DIA
-PASSAR LLISTA: on prenen consciència de que hi ha nens a l'escola i altres que han quedat a casa. Comptem quants som a l'escola i quants a casa. També mirem quin dia estem i observem el temps que fa al nostre calendari.
Per últim, treballem l’horari. Es tracta d’anticipar les rutines de la jornada escolar: què fem avui?
Durant la semana organitzam el temps en diferents rutines, que es poden modificar segons les necessitats que ens trobam dia a dia.
ASSEMBLEA.
La rutina de l’assemblea és un moment molt important dins la jornada escolar.
L’assemblea és l’espai de la classe on ens trobem tots/es quan arribem a l’escola. Realitzem diferents activitats que estimulen i enriqueixen la motivació dels infants per l’aprenentatge. Aconseguim fomentar la construcció d'una imatge positiva i l’adquisició d’autonomia progressivament de cada infant.
L’assemblea és un rutina molt important on també s’introdueixen les habilitats socials, aquelles que regulen les nostres intervencions, respectant el torn de paraula, les aportacions dels nostres companys i companyes. Per aquest motiu, tenim el temps de CONVERSA, un moment en el que compartim moltes coses i ens contem experiències viscudes, desitjos, el que volem fer durant el dia… És un temps on s’intenta que tots parlin i tots escoltin, sempre intentant que hagi un torn de paraula, dins les seves possibilitats. També ens serveix per apropar-nos els uns als altres, coneixent les seves experiències, vivències i pensaments que ens volen contar.
Igualment utilitzem la conversa a l’assemblea per tractar temes que ens interessen per aprendre (projectes, centres d’interès, o aspectes puntuals), tant per saber quins són els coneixements previs o tot el que volem aprendre, així com per aportar idees pròpies pel desenvolupament de qualsevol aprenentatge o activitat que vulguem portar a terme.
Cada dia, asseguts en rotllana, l’assemblea comença saludant-nos i cantant la cançó del BON DIA
A continuació REPARTIM ELS
DIFERENTS ENCARREGATS/ES: cada un/a té una funció que ens serveix per
estructurar i planificar les rutines de cada dia. Sorgeixen de les mateixes
necessitats dels infants i es van afegint segons les necessitats que poden
aparèixer. Seguim un ordre d'encarregats que marquem a una llista, per tal que
tots/es passin per totes les responsabilitats. Així, anotem cada dia entre tots
treballant les lletres qui són els diferents encarregats del dia:
-PASSAR LLISTA: on prenen consciència de que hi ha nens a l'escola i altres que han quedat a casa. Comptem quants som a l'escola i quants a casa. També mirem quin dia estem i observem el temps que fa al nostre calendari.
Per realitzar aquestes dues
activitats cantem primer la cançó dels DIES DE LA SETMANA i la cançó del
PASTORET.
Per últim, treballem l’horari. Es tracta d’anticipar les rutines de la jornada escolar: què fem avui?
-REPARTIR MATERIAL: un infant repartirà el material que es necessita per les
diferents activitats que facem al llarg del dia.
-NETEJAR
LES TAULES: l’encarregat o encarregada revisarà que la classe estigui neta i
ordenada, especialment les taules.
-EL
PRIMER DEL TREN: hi haurà un infant que serà el primer/a del tren en tots els
moments que sigui necessari fer fila.
-MASSATGES: després del pati i dels hàbits d’higiene, un infant farà un
massatge per tal que tots puguin relaxar-se.
-REVISAR
ELS PENJADORS: mirar que totes les motxilles i jaquetes estiguin al seu lloc.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada