Tenir un nom de classe és molt important per identificar-nos com a grup. I
la tria d’aquest nom és un procés molt especial que es viu amb molta il·lusió.
Varem visitar les altres aules d’infantil i els hi varem demanar si ja tenien nom. Vam trobar Flors (classe 5anys B), Mascotes
(classe 5 anys A), Caramels (classe 4 anys A) i Frozen (classe 4 anys B).
A la classe vam començar fent una pluja d’idees on cada infant va aportar la seva
preferència, és a dir, va compartir amb la resta del grup el nom que li
agradava per la classe. Aquest és un treball en gran grup, de tal manera que
asseguts a l’estora un/a a un/a deixen constància damunt un paper de la seva
proposta. També participem aportant la nostra idea na Mati (mestra +1, l’Ana Maria(Auxiliar Tècnica) i n'Esther (tutora).
A una altre sessió,vaig aferrar a un paper gros imatges de totes les
possibilitats de noms per la classe aportades pels infants. El fet d’aportar
una imatge facilita més a tots la idea del nom, al ser més visible, per
començar a fer la votació. Cada alumne posa un gomet al costat de la imatge que
representa el nom que li agradaria per la classe. En aquesta votació alguns/es
segueixen votant en relació a la seva primera idea, però d’altres canvien
d’idea respecta al nom que van escriure la primera vegada. En aquesta primera
votació s’escullen les tres imatges guanyadores, que han estat pintors, dracs, Peppa pig i aranyes, per fer la segona i definitiva votació.
Entre tots fem un cartell per penjar a les portes de la classe e informar a
les famílies que som la classe dels dracs. És una primera feina de
lectoescriptura on anem treballant totes les lletres que van sortint,
relacionant moltes amb les inicials dels noms dels infants de la classe.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada