ARRIBA CARNESTOLTES

S'atraca Carnestoltes i quina millor manera per començar que utilitzant una dinàmica de treball cooperatiu que es diu la pilota i on els nens van donant idees sobre Què és Carnestoltes? i també nosaltres sabem quins coneixements previs tenen sobre el tema.
Ens anam a l'estora i feim una rotllana, n'Esther i na Mati explicam que passarem la pilota un a un i ells han d'anar dient què és per a ells Carnestoltes o què fan a Carnestoltes.
E: Mati què fas a Carnestotles?
M: jo m'enmariol-lo. Sofia i tu que fas a Carnestoltes?
Sofia: yo me disfrazo de Ana.
Noa: disfrazarme de Ana de Frozen en casa de Ángela.
Bella: de Elsa.
Paula: de Peppa Pig.
Gerard: de Woody.
Àngela: em disfrassaré d'Ana de Frozen.
Lucía: de Sky.
Miguel: jo jugaré a juegos de dracs.
Jael: de pirata.
Lluc: de spiderman.
Javi: yo de King Kong.
Guille: de zoombi.
Éric: no se....
Aleix: kylo ren.
Lúan: de spiderman.
Izara: de Peppa Pig.
Natalia: Ana de Frozen.


DINÀMICA LECTURA COMPARTIDA.
En aquesta dinàmica ens ajudam d'un conte molt divertit que es titula TEO SE DISFRAZA. Tenint en compte l'edat dels nens i que moltes vegades els hi costa expressar-se la mestra fa un primer pas i és la primera en contar el conte així servirà de model perquè ells puguin fer la lectura compartida.
Del que es tracta aquí és de que les parelles cooperatives expliquin una fulla a la resta de companys.

DINÀMICA LLAPIS AL MIG .
Arrel del nostre conte TEO SE DISFRAZA descobrim que per Carnaval es fa una gran festa i aprofito la conversa per explicar que a l'escola també feim una festa i una rua. En aquesta conversa també parlam de que aquesta festa li deim "truitada" i que el plat típic és la truita de patata.
Com es fa una truita? hi havia nens que si sabien com es feia i d'altres que no, per això varem buscar una video-recepta per internet i varem anar a al classe de les mascotes a vore'l.

 
Una vegada vam veure el vídeo varem tornar a l'aula i ferem conversa sobre la recepta i quins ingredients portaba la truita de patata. Per fer aquesta activitat hem utilitzat una versió de Llapis al mig, l'hem anomenat FOTOS AL MIG. De tot un recull de fotos d'aliments ells han de decidir i  triar només els que es corresponen amb els ingredients de la truita, els hi donam 4 gomets perquè els aferrin allà a on es correspón.
Els dracs han demostrat que saben treballar molt bé amb les parelles cooperatives i que han entés la recepta molt bé, l'activitat ha estat un èxit.
En les nostres dinàmiques de treball cooperatiu és important recordar que ens hem d'ajudar entre els companys de parelles i trios i que hem de parlar per posar-nos d'acord per tal que el resultat siga una feina conjunta i consensuada basada en l'ajuda mútua.He de dir que els hi està quedant prou clar perquè ho posen en pràctica perfectament.


Quan ja tenim clars els ingredients ara queda fer la feineta individual, reforçant els seus aprenentatges. En aquesta sessió havíen de retallar i aferrar els quatre ingredients al lloc corresponent fixant-se en les mateixes lletres.

Comentaris