EL PRIMER PAS CAP EL TREBALL COOPERATIU

Comencem a endinsar-nos dins del món del TREBALL COOPERATIU amb el conte DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?, aprofitant que el nostre protagonista Aleix i el seu papà ens has contat el conte a  la PDI (pissarra digital) de l’aula de 4 anys, els Caramels, i així els nens gaudeixen més de l'activitat.

Amb aquest conte el que volem és apropar als nens i nenes el concepte d’AJUDA, imprescindible per entendre el TREBALL COOPERATIU, una manera de fer feina en equip, ajudant-se els uns i els altres.

Una vegada els Dracs han vist el conte, és important descobrir què han entès i quines conclusions treuen i, especialment, descobrir si arriben on volem que arribin: els animals del conte són un equip de treball que han aconseguit el seu objectiu gràcies a què s’han ajudat.

El resultat és aquesta “divertida” conversa
E: què ens explica el conte?
BELLA: cogían un trozo de luna.
E: qui agafava un tros de lluna?
ALEIX: los animales querían coger la luna.
ERIC: estaban tristes ( i fa el gest amb la cara) 
LÚAN: la luna estaba en el agua.
PAULA: porque querían coger un trocito de luna.
NATALIA: el ratón si llega.

Comencem a intentar reflexionar el missatge del conte.
ESTHER: perquè pensau que el ratolí arribava fins la lluna? 
ALEIX: porque era pequeño.
PAULA: y saltaba mucho.
ESTHER: però com va arribar tant alt?
ALEIX: se ayudan....mis papàs me ayudan cuando quiero una cosa.
ÀNGELA: jo vos ho explicaré, resulta que els animalets varen cridar a més animalets amics per agafar la lluna però no varen poder.
ESTHER: i perquè no varen poder?què els hi feia falta?
NATALIA: los animals necesitan ayuda.
ÀNGELA: es varen col.locar un damunt dels altres.
ESTHER: trobau que l'elefant o la tortuga haguèssin pogut arribar sols?
GRUPET: Noooo
ESTHER: Idó valtros trobau que es important ajudar-se uns als altres?
TOTS: SIIIIIIIIIIIIIIIII
A partir d’aquí reflexionem sobre la importància d’ajudar-se. Si ens ajudem els uns als altres podem aconseguir les coses. A més, del conte surt un altre concepte fonamental que és COMPARTIR, perquè una vegada el ratolí arriba a la lluna, agafa un tros i el comparteixen entre tots per saber quin gust fa.

PRESENTAM ELS EQUIPS COOPERATIUS
A una altra sessió recordem el conte DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?.
Com que m'ha quedat clar que sí l’han entès perfectament podem seguir endavant!!! 
Vull que a partir d’ara ens ajudem com s’han ajudat els animals. En què podem ajudar-nos?
ÀNGELA:  a recollir la classe.
ALEIX: cuando no sabemos hacer algo.
NATALIA: compartir.

La conversa queda aquí ja que no surten més ideies, però els hi explic de quines maneres més ens podem ajudar: a posar calcetins psico, a posar jaquetes, a recollir les taules, a fer feinetes....
 Per començar a entendre el TREBALL COOPERATIU a la classe de 3 anys, la primera passa és fer parelles de treball cooperatiu, i en cas necessari trios. Els hi explic quines són les parelles i trios cooperatius de l'aula i els buscam, formam les parelles i els trios.


Començam a treballar de manera cooperativa.
Una vegada em buscat a la nostra parella o trio cooperatiu ens distribuïm per la classe i feim la nostra primera feina cooperativa: pintar el drac que identificarà a les parelles o trios cooperatius. Els nens es senten amb les parelles/trios corresponents i comencen la feineta, pinten ajudant-se uns als altres.

Comentaris

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Que important és ajudar-se i que bé ho explica aquest conte! Bon treball dracs!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada