JOCS DE COHESIÓ

ABANS D'ENDINSAR-NOS EN L'APRENENTATGE COOPERATIU, HEM DE SEGUIR PREPARANT EL GRUP-CLASSE, A CREAR POC  A POC UN CLIMA FAVORABLE A LA COOPERACIÓ, A L'AJUDA MÚTUA, LA SOLIDARITAT, EL RESPECTE A LES DIFERÈNCIES, L'EMPATIA, ENTRE ALTRES VALORS. 


PER AIXÒ DINS L'ÀMBIT A DE L'APRENENTATGE COOPERATIU, TROBAM UN CONJUNT DE DINÀMIQUES DE COHESIÓ DE GRUP QUE AFAVOREIXEN I FOMENTEN DIFERENTS DIMENSIONS, ALGUNES JA ESMENTADES ANTERIORMENT.
- PARTICIPACIÓ DE TOTS ELS ALUMNES I  LA PRESA CONSENSUADA DE DECISIONS-
- EL CONEIXEMENT MUTU , LES RELACIONS POSITIVES I D'AMISTAT ENTRE TOTS ELS ALUMNES.
- LA PREDISPOSICIÓ AL TREBALL EN EQUIP I LA CONSIDERACIÓ D'AQUEST EN LA SOCIETAT ACTUAL.

DEDICAREM UNA SESSIÓ SETMANAL MÍNIMA A REALITZA DINÀMIQUES DE COHESIÓ.

LA PRIMERA DINÀMICA HA ESTAT MITJANÇANT UN JOC, "TOTS DINS EL VOLCÀ". 
ELS INFANTS NEDAVEN AL VOLTANT D'UNA ILLA QUE ERA UN VOLCÀ... I AL MOMENT MENYS PENSAT UN TAURÓ (LA MESTRA) S'ACOSTAVA A ELLS/ES... PER TAL QUE TOTS ES SALVESSIN HAVIEN DE BUSCAR ESTRATÈGIES PER ENTRAR TOTS DINS DEL VOLCÀ.


PERÒ S'HAN TROBAT AMB UN PROBLEMA... AQUEST VOLCÀ CADA VEGADA S'ANAVA REDUINT I CADA COP ERA MÉS DIFÍCIL CABER TOTS DINS... 

EN ACABAR L'ACTIVITAT ELS HE DEMANAT COM HAVIA ANAT I ALGUNS INFANTS HAN DIT:
- NO CABEM TOTS I M'ESTIRAVA.
- ELL NO ESTÀ AQUÍ, SE'L MENJARÀ EL  TAURÓ. 
- ME FA MAL, PERQUÈ VA MOLT RÀPID.
- NO M'ESCOLTA.

TOTES AQUESTES DIFICULTATS ENS HAN AJUDAT PER PODER PARLAR, I PODER RESOLDRE I ENTENDRE COM HEM DE JUGAR LA PRÒXIMA VEGADA. 
ALGUNES DE LES PROPOSTES QUE HAN SORTIT:

- ESCOLTAR.
- PARLAR.
- ESTAR TRANQUILS.
- AJUDAR-NOS
- ABRAÇAR






Comentaris