COM ÉS UN PINGÜÍ PER DINS?

DESPRÉS DE REALITZAR LA TERANYINA DE PINGÜINS AMB UN RECULL INICIAL D'INFORMACIÓ QUÈ CADA UN/A HA APORTAT, ELS FAIG UNA PREGUNTAR PER FER-LOS PENSAR, REFLEXIONAR I A L'HORA PODER INCIAR EL NOSTRE PROJECTE: 
M: COM ÉS UN PINGÜÍ PER DINS?
ALEIX: TENEN OSSOS.
M: I PER QUÈ TENEN OSSOS? 
CLAUDIA: PORQUE HAY UN ESQUELETO
GERARD: PARA MOVERSE. 
M: I COM SERÀ UN ESQUELET DE PINGÜI?

DEIXO AQUÍ LA CONVERSA PERQUÈ HEM D'ANAR POC A POC, DESCOBRINT, ANALITZANT I AVALUANT EL PER QUÈ DE CADA AFIRMACIÓ. 

ELS PROPOSO QUE CADA UN DE MANERA INDIVIDUAL FACIN EL DIBUIX DE COM S'IMAGINEN L'ESQUELET DEL PINGÜÍ?

 
AQUESTS SÓN ELS RESULTATS INDIVIDUALS
 




EN GRUP MILLORAM (REGULAM) EL DIBUIX INICIAL:
ENS POSAM EN EQUIPS COOPERATIUS, I CADA BOIX/A DE L'EQUIP PARLA SOBRE LA SEVA REPRESENTACIÓ I A PARTIR DE COMPARAR CADA DIBUIX I LES JUSTIFICACIONS QUE HAN FET, ELABOREN DE NOU L'ESQUELET DEL PINGÜÍ COOPERATIVAMENT, MITJANÇANT L'ESTRUCTURA COOPERATIVA "FOLI GIRATORI".











CADA EQUIP COMPARARÀ LA PRÒPIA REPRESENTACIÓ QUE HA FET AMB UNA IMATGE REAL DE L'ESQUELET DEL PINGÜÍ I ELS OFEREIXO UN COLOR TARONJA PER PODER MILLORAR EL QUE HAVIEN FET, ANALITZEN TOT EL QUE NO CONEIXIEN I RECTIFIQUEN ELS SEUS ERRORS. 

PRIMER OBSERVEN LES FOTOGRAFIES I DESPRÉS PARLEN DEL QUE VOLEN PLASMAR DAMUNT EL PAPER. 





 

 
Resultat final de cada equip.


PER ACABAR AQUESTA ACTIVITAT, DECIDIM FER UN ESQUELET DEL PINGÜÍ TOTS JUNTS A LA PISSARRA DIGITAL, APORTANT TOT EL QUE HEM APRÉS DURANT AQUEST PROCÉS.


 

 

 

 

PER ACABAR, A DIA D'AVUI EL QUE PODRÍEM DIR DEL QUÈ HEM APRÈS DE COM ÉS L'ESQUELET DEL PINGÜÍ:
- TENEN COSTELLES
- TENEN UN OS MOLT GRAN QUE VA DEL CAP A LA CUA (COLUMNA VERTEBRAL).
- TENEN CAP.
- TENEN BEC.
- TENEN ULL.
- TENEN DITS.
- TENEN ALETES.
-TENEN PEUS.
- TENEN GENOLLS. 

Resultat final de tot el grup-classe.

TOT AIXÒ ENS SERVIRÀ PERQUÈ UN ALTRE DIA POGUEM RESOLDRE MÉS REFLEXIONS COM " A QUIN ESQUELET ES SEMBLA EL DEL PINGÜÍ? QUI TÉ AQUESTS MATEIXOS OSSOS QUE TÉ EL PINGÜÍ?... I AIXÍ PODER AVANÇAR EN EL NOSTRE PROJECTE.


APRENDRE ÉS EQUIVOCAR-SE, I SI ENS EQUIVOCAM,  ENS AUTOAVALUAREM I COAVALUAREM CORREGINT  I ANALITZANT ELS NOSTRES ERRORS. 




Comentaris

  1. M'encanta! Están super treballadors!

    ResponElimina
  2. Aquesta setmana passada han estat molt engrescats amb l'inici del projecte, esper que continuïn amb aquestes ganes d'aprendre!!

    ResponElimina
  3. Primera classe d'anatomia veterinària, jajaa!!. M'encanta es procés, d'un en un, corregir en equip cooperatiu, compilar i treure una conclusió consensuada entre tot es grup... perfecte! Que segueixin així!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada