UNA VEGADA VAM DIBUIXAR L'ESQUELET DEL PINGÜÍ, COM EXPLICAVEM A UNA DE LES ENTRADES ANTERIORS, ELS INFANTS TREUEN AQUESTES CONCLUSIONS:
AQUESTES CONCLUSIONS, ENS PORTEN A CONTESTAR VARIES PREGUNTES, MITJANÇANT UNA CONVERSA MULTIDIRECCIONAL.
LA CONVERSA ÉS MOLT IMPORTANT DURANT EL PROCÈS D'UN PROJECTE. ENS PERMET INTERACTUAR AMB ELS ALTRES, JA QUE CADA UN/A APORTA EL SEU PUNT DE VISTA, CONTRASTAM, DEBATEM I COMPARTIM DESCOBRIMENTS. LA INTERACCIÓ QUE ES PRODUEIX ENTRE ALUMNES - ALUMNES I ALUMNES - MESTRES DURANT LES DIFERENTS CONVERSES ÉS MULTIDIRECCIONAL, ÉS A DIR, TANT ELS MESTRES COM ELS INFANTS FAN PREGUNTES I ES RESPONEN.
LA CONVERSA ÉS MOLT IMPORTANT DURANT EL PROCÈS D'UN PROJECTE. ENS PERMET INTERACTUAR AMB ELS ALTRES, JA QUE CADA UN/A APORTA EL SEU PUNT DE VISTA, CONTRASTAM, DEBATEM I COMPARTIM DESCOBRIMENTS. LA INTERACCIÓ QUE ES PRODUEIX ENTRE ALUMNES - ALUMNES I ALUMNES - MESTRES DURANT LES DIFERENTS CONVERSES ÉS MULTIDIRECCIONAL, ÉS A DIR, TANT ELS MESTRES COM ELS INFANTS FAN PREGUNTES I ES RESPONEN.
PER
QUÈ SERVEIX L’ESQUELET DEL PINGÜÍ? FUNCIÓ DE L’ESQUELET.
-LUCIA:
PERQUÈ LA PELL NO CAIGUI I S’AGUANTI DRET.
-
M: I ON TÉ PELL EL PINGÜÍ?
-
ALEIX: LA PELL LA TÉ DAMUNT EL OSSOS I DE LA SANGRE.
-
M: IDÒ EL PINGÜÍ PER DINS SOLS TÉ OSSOS?
-
ALEIX: NO, TAMBÉ TÉ SANG
-
CLAUDIA: TÉ LA SANGRE DE HIELO.
-
SOFIA: TÉ UN CORAZÓN
-
LLUC: LA SANG VA PER ESTOS CAMINETS (S’ASSENYALA LA VENA)
-SOFIA:
¿SABES QUIÉN REPARTE LA SANGRE POR TODO EL CUERPO?
EL
CORAZÓN PORQUE EL CORAZON ESTÀ LLENO DE SANG.
-
M: TÉ UN PINGÜÍ UN COR? I COM PODEM AVERIGUAR-HO
-
ALEIX: YENDO AL POLO NORTE
-
PAULA: IR AL VETERINARIO.
-
ALEIX: LO PODEMOS MIRAR EN INTERNET.
-
LLUC: HO MIRAM AL MÒBIL.
-
ALEIX: AL ORDENADOR.
PER QUÈ TÉ AQUESTA FORMA L’ESQUELET DEL PINGÜÍ?
-
ALEIX: PORQUE NOSOTROS SOMOS ASI.
-
M: PERÒ NOSALTRES SOM PINGÜINS?
-
ÁLEX: NO PERSONAS.
-ROGER:
EL PINGÜÍ ÉS UN ANIMAL
-
M: PERQUÈ EL PINGÜÍ TÉ UN ESQUELET COM NOSALTRES?
-
SOFÍA: PORQUE SI NO TIENE ESQUELETO NO SE PUEDE MOVER.
-
ROGER: L’ESQUELET TAMBÉ LI SERVEIX PER NEDAR MOLT BÉ.
-
ÁLEX: SIRVE PARA CUIDAR TU CUERPO.
DESPRÉS CONTRASTAM TOTA AQUESTA INFORMACIÓ.
COMPARAM UN ESQUELET HUMÀ AMB L'ESQUELET DEL PINGÜÍ, SABENT QUE L’ESQUELET DEL PINGÜÍ I DE L’HUMÀ TENEN LA MATEIXA FUNCIÓ, SEGONS AFIRMEN ELS INFANTS.
REALITZAM UNA ACTIVITAT COOPERATIVA, ON ELS INFANTS TENEN LA FOTO DE L'ESQUELET DEL PINGÜÍ I D'UNA PERSONA, A TRAVÉS DE L'ESTRUCTURA COOPERATIVA "FOLI GIRATORI", CADA MEMBRE ANIRÀ MERCANT LES SEMBLANCES ENTRE UN ESQUELET I L'ALTRE.
DESPRÉS EL CANTANT DE L'EQUIP, DIRÀ UNA PART QUE HA ASSENYALAT, I EN EL CAS QUE NO HAGIN MARCAT LA SEMBLANÇA QUE UN ALTRE EQUIP APORTI, LA MARCARAN AMB UN COLOR DIFERENT A LA SEVA ACTIVITAT.
PODEM OBSERVAR QUE SOM MOLT IGUALS, COM HAVIEN AFIRMAT ELS PROPIS INFANTS:










EN AQUEST MOMENT, ENS SURT UNA PREGUNTA MOLT INTERESSANT, QUE MÉS ENDAVANT HAUREM DE RESOLDRE: "PER QUÈ ELS PINGÜINS TENEN ELS GENOLLS DOBLEGATS?
-M: PERÒ PER
QUÈ ES SEMBLA L’ESQUELET DEL PINGÜÍ AL DE LES PERSONES?
- LUCIA: PERQUÈ ELS
PINGÜINS GROSSOS SE SEMBLEN A LES PERSONES GROSSES, I ELS PETITS ALS PETITS.
- SOFIA: PORQUE DENTRO
DE NUESTRO CUERPO Y EL DE LOS ANIMALES HAY UNOS BICHITOS QUE CUIDAN NUESTRO
CUERPO.
- ALEIX: EL ESQUELETO
SIRVE PARA JUGAR.
- BELLA: LOS PINGÜINOS
TIENEN QUE TENER ALETAS PORQUE SINO NO PUEDEN DECIR HOLA.
- CLAUDIA: LOS
PINGÜINOS NO SOLO TIENEN ESQUELETO SINO TAMBIÉN TIENEN CARNE.
- ROGER: ELS PINGÜINS
TENEN ELS OSSOS DE LES MANS I DELS PEUS PER GIRAR.
-SORAYA: EL CORAZON
ESTÁ DENTRO DE LOS HUESOS.
- ALEIX: NOSOTROS
TENEMOS DIENTES Y LOS PINGÜINOS NO.
-M: Y LES DENTS SÓN UN
OS?
- ALEIX: NO
-SOFIA: LOS ESQUELETOS
DE PINGÜINOS TIENEN UNAS ALETAS PARA QUE PUEDAN NADAR
- PAULA: TIENEN LAS
ALETAS PARA APLAUDIR.
COMPARAM UN ESQUELET HUMÀ AMB L'ESQUELET DEL PINGÜÍ, SABENT QUE L’ESQUELET DEL PINGÜÍ I DE L’HUMÀ TENEN LA MATEIXA FUNCIÓ, SEGONS AFIRMEN ELS INFANTS.
REALITZAM UNA ACTIVITAT COOPERATIVA, ON ELS INFANTS TENEN LA FOTO DE L'ESQUELET DEL PINGÜÍ I D'UNA PERSONA, A TRAVÉS DE L'ESTRUCTURA COOPERATIVA "FOLI GIRATORI", CADA MEMBRE ANIRÀ MERCANT LES SEMBLANCES ENTRE UN ESQUELET I L'ALTRE.
DESPRÉS EL CANTANT DE L'EQUIP, DIRÀ UNA PART QUE HA ASSENYALAT, I EN EL CAS QUE NO HAGIN MARCAT LA SEMBLANÇA QUE UN ALTRE EQUIP APORTI, LA MARCARAN AMB UN COLOR DIFERENT A LA SEVA ACTIVITAT.
PODEM OBSERVAR QUE SOM MOLT IGUALS, COM HAVIEN AFIRMAT ELS PROPIS INFANTS:










- M: I QUINA DIFERENCIA VEIS ENTRE UN ESQUELET I HUMÀ I DEL PINGÜÍ?
- ALEIX: QUE EL ESQUELETO DE LA PERSONA ESTA DRET Y EL DE PINGÜINS ESTÁ DOBLAT.
- GERARD: TÉ ALETAS EL PINGÜINO.
- NATALIA: NOSOTRIS TENEMOS BRAZOS.
- ROGER: TÉ UNA CUA EL PINGÜÍ.
- M: I PER QUÈ PASSA
AIXÒ?
- ALEIX: PERQUÈ SINÓ NO S’AGUANTEN.
- PAULA: NO TIENE MANOS.- GERARD: TÉ ALETAS EL PINGÜINO.
- NATALIA: NOSOTRIS TENEMOS BRAZOS.
- ROGER: TÉ UNA CUA EL PINGÜÍ.
EN AQUEST MOMENT, ENS SURT UNA PREGUNTA MOLT INTERESSANT, QUE MÉS ENDAVANT HAUREM DE RESOLDRE: "PER QUÈ ELS PINGÜINS TENEN ELS GENOLLS DOBLEGATS?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada