COMPARAM ESQUELETS


UNA VEGADA VAM DIBUIXAR L'ESQUELET DEL PINGÜÍ, COM EXPLICAVEM A UNA DE LES ENTRADES ANTERIORS, ELS INFANTS TREUEN AQUESTES CONCLUSIONS: 


AQUESTES CONCLUSIONS, ENS PORTEN  A CONTESTAR VARIES PREGUNTES, MITJANÇANT UNA CONVERSA MULTIDIRECCIONAL.

LA CONVERSA ÉS MOLT IMPORTANT DURANT EL PROCÈS D'UN PROJECTE. ENS PERMET INTERACTUAR AMB ELS ALTRES, JA QUE CADA UN/A APORTA EL SEU PUNT DE VISTA, CONTRASTAM, DEBATEM I COMPARTIM DESCOBRIMENTS. LA INTERACCIÓ QUE ES PRODUEIX ENTRE ALUMNES - ALUMNES I ALUMNES - MESTRES DURANT LES DIFERENTS CONVERSES ÉS MULTIDIRECCIONAL, ÉS A DIR, TANT ELS MESTRES COM ELS INFANTS FAN PREGUNTES  I ES RESPONEN. 


PER QUÈ SERVEIX L’ESQUELET DEL PINGÜÍ? FUNCIÓ DE L’ESQUELET.

-LUCIA: PERQUÈ LA PELL NO CAIGUI I S’AGUANTI DRET.
- M: I ON TÉ PELL EL PINGÜÍ?
- ALEIX: LA PELL LA TÉ DAMUNT EL OSSOS I DE LA SANGRE.
- M: IDÒ EL PINGÜÍ PER DINS SOLS TÉ OSSOS?
- ALEIX: NO, TAMBÉ TÉ SANG
- CLAUDIA: TÉ LA SANGRE DE HIELO.
- SOFIA: TÉ UN CORAZÓN
- LLUC: LA SANG VA PER ESTOS CAMINETS (S’ASSENYALA LA VENA)
-SOFIA: ¿SABES QUIÉN REPARTE LA SANGRE POR TODO EL CUERPO?
EL CORAZÓN PORQUE EL CORAZON ESTÀ LLENO DE SANG.
- M: TÉ UN PINGÜÍ UN COR? I COM PODEM AVERIGUAR-HO
- ALEIX: YENDO AL POLO NORTE
- PAULA: IR AL VETERINARIO.
- ALEIX: LO PODEMOS MIRAR EN INTERNET.
- LLUC: HO MIRAM AL MÒBIL.
- ALEIX: AL ORDENADOR.

PER QUÈ TÉ AQUESTA FORMA L’ESQUELET DEL PINGÜÍ?



- ALEIX: PORQUE NOSOTROS SOMOS ASI.
- M: PERÒ NOSALTRES SOM PINGÜINS?
- ÁLEX: NO PERSONAS.
-ROGER: EL PINGÜÍ ÉS UN ANIMAL
- M: PERQUÈ EL PINGÜÍ TÉ UN ESQUELET COM NOSALTRES?
- SOFÍA: PORQUE SI NO TIENE ESQUELETO NO SE PUEDE MOVER.
- ROGER: L’ESQUELET TAMBÉ LI SERVEIX PER NEDAR MOLT BÉ.
- ÁLEX: SIRVE PARA CUIDAR TU CUERPO.

-M: PERÒ PER QUÈ ES SEMBLA L’ESQUELET DEL PINGÜÍ AL DE LES PERSONES?

- LUCIA: PERQUÈ ELS PINGÜINS GROSSOS SE SEMBLEN A LES PERSONES GROSSES, I ELS PETITS ALS PETITS.
- SOFIA: PORQUE DENTRO DE NUESTRO CUERPO Y EL DE LOS ANIMALES HAY UNOS BICHITOS QUE CUIDAN NUESTRO CUERPO.
- ALEIX: EL ESQUELETO SIRVE PARA JUGAR.
- BELLA: LOS PINGÜINOS TIENEN QUE TENER ALETAS PORQUE SINO NO PUEDEN DECIR HOLA.
- CLAUDIA: LOS PINGÜINOS NO SOLO TIENEN ESQUELETO SINO TAMBIÉN TIENEN CARNE.
- ROGER: ELS PINGÜINS TENEN ELS OSSOS DE LES MANS I DELS PEUS PER GIRAR.
-SORAYA: EL CORAZON ESTÁ DENTRO DE LOS HUESOS. 
- ALEIX: NOSOTROS TENEMOS DIENTES Y LOS PINGÜINOS NO.
-M: Y LES DENTS SÓN UN OS?
- ALEIX: NO
-SOFIA: LOS ESQUELETOS DE PINGÜINOS TIENEN UNAS ALETAS PARA QUE PUEDAN NADAR
- PAULA: TIENEN LAS ALETAS PARA APLAUDIR.

DESPRÉS CONTRASTAM TOTA AQUESTA INFORMACIÓ.
COMPARAM UN ESQUELET HUMÀ AMB L'ESQUELET DEL PINGÜÍ, SABENT QUE L’ESQUELET DEL PINGÜÍ I DE L’HUMÀ TENEN LA MATEIXA FUNCIÓ, SEGONS AFIRMEN ELS INFANTS. 

REALITZAM UNA ACTIVITAT COOPERATIVA, ON ELS INFANTS TENEN LA FOTO DE L'ESQUELET DEL PINGÜÍ I D'UNA PERSONA, A TRAVÉS DE L'ESTRUCTURA COOPERATIVA "FOLI GIRATORI", CADA MEMBRE ANIRÀ MERCANT LES SEMBLANCES ENTRE UN ESQUELET I L'ALTRE. 


DESPRÉS EL CANTANT DE L'EQUIP, DIRÀ UNA PART QUE HA ASSENYALAT, I EN EL CAS QUE NO HAGIN MARCAT LA SEMBLANÇA QUE UN ALTRE EQUIP APORTI, LA MARCARAN AMB UN COLOR DIFERENT A LA SEVA ACTIVITAT. 


PODEM OBSERVAR QUE SOM MOLT IGUALS, COM HAVIEN AFIRMAT ELS PROPIS INFANTS: 


 







 

 

 


 

- M: I QUINA DIFERENCIA VEIS ENTRE UN ESQUELET I HUMÀ I DEL PINGÜÍ?



- ALEIX: QUE EL ESQUELETO DE LA PERSONA ESTA DRET Y EL DE PINGÜINS ESTÁ DOBLAT.
- M: I PER QUÈ PASSA AIXÒ?

- ALEIX: PERQUÈ SINÓ NO S’AGUANTEN.
- PAULA: NO TIENE MANOS.
- GERARD: TÉ ALETAS EL PINGÜINO.
- NATALIA: NOSOTRIS TENEMOS BRAZOS. 
- ROGER: TÉ UNA CUA EL PINGÜÍ.

EN AQUEST MOMENT, ENS SURT UNA PREGUNTA MOLT INTERESSANT, QUE MÉS ENDAVANT HAUREM DE RESOLDRE: "PER QUÈ ELS PINGÜINS TENEN ELS GENOLLS DOBLEGATS?  

Comentaris