ABANS DE COMENÇAR AMB EL PRÈSTEC DE CONTES, HEM FET DUES ACTIVITATS PREVIS.
HEM ANAT A VISITAR A LA NOSTRA BIBLIOTECÀRIA. NA MONTSE ENS HA EXPLICAT LES NORMES DE LA BIBLIOTECA, EL QUE PODEM TROBAR A LA BIBLIOTECA I COM FER-NOS EL CARNET DE BIBLIOTECA PER TREURE CONTES I/O VÍDEOS.




DESPRÉS DE LA VISITA, HEM FET UN CARNET PER LA BIBLIOTECA DE LA NOSTRA CLASSE I HEM FET UN CARTELL DE NORMES.
A CONTINUACIÓ, VOS DEIXO AQUESTA INFORMACIÓ QUE ES VA EXPLICAR EL DIA DE LA REUNIÓ GENERAL AMB LES FAMÍLIES.
HEM ANAT A VISITAR A LA NOSTRA BIBLIOTECÀRIA. NA MONTSE ENS HA EXPLICAT LES NORMES DE LA BIBLIOTECA, EL QUE PODEM TROBAR A LA BIBLIOTECA I COM FER-NOS EL CARNET DE BIBLIOTECA PER TREURE CONTES I/O VÍDEOS.





DESPRÉS DE LA VISITA, HEM FET UN CARNET PER LA BIBLIOTECA DE LA NOSTRA CLASSE I HEM FET UN CARTELL DE NORMES.
A CONTINUACIÓ, VOS DEIXO AQUESTA INFORMACIÓ QUE ES VA EXPLICAR EL DIA DE LA REUNIÓ GENERAL AMB LES FAMÍLIES.
INFORMACIÓ SOBRE EL
PRÈSTEC DE CONTES
-L’objectiu principal del préstec de contes és fomentar
el gust per la lectura.
-Fomentar l’hàbit lector en els infants implica compartir
aquest moment amb el/la vostre/a fill/a, en família. El més important en aquesta
edat no és que sàpiga llegir, sinó la comprensió lectora, és a dir, que
entengui la historia, el missatge del conte o llibre.
-El préstec de llibres té la intenció de fomentar la
lectura per donar l’oportunitat d’experimentar sensacions i sentiments amb els
quals els infants gaudeixen, maduren i aprenen.
-Es portaran a casa el conte els divendres i és retornarà
a la classe els dilluns.
-La biblioteca d’aula és un material compartit per
tots/es. Per tant, és important ensenyar als nens/es a cuidar els llibres. Una
feina de RESPONSABILITAT.
-Sens dubte la lectura d’un conte en família és un moment
màgic que reforça vincles.
ORIENTACIONS EN
L’ELABORACIÓ DE LA TASCA
Fer o no fer una tasca posterior a la lectura del conte
és opcional, és a dir, ha de ser voluntat de l’infant el tenir ganes o no. Part
d’aquestes ganes dependran de la motivació durant la lectura del conte en
família.
Us facilitem alguna proposta, opcional, per ajudar-vos a
fer alguna tasca relacionada:
-Posar damunt un paper allò que més li ha agradat del
conte amb la finalitat de poder fer arribar als companys/es la historia del
conte llegit a casa (dibuixant, cercant imatges relacionades etc...).
-Fer escriptura del conte del missatge principal, dels
personatges o del que més li ha agradat. Com sabeu, l’escriptura s’ajustarà al
moment en el que es troba cada infant, i l’adult ha de ser un acompanyant, un
guia. NO HA DE FER LA FEINA L’ADULT.
-Treballar la comprensió del conte fent preguntes.
-Deixau-vos portar per la imaginació per portar a terme
una tasca diferent a la proposada.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada