PRÈSTEC DE CONTES

ABANS DE COMENÇAR AMB EL PRÈSTEC DE CONTES, HEM FET DUES ACTIVITATS PREVIS.

HEM ANAT A VISITAR A LA NOSTRA BIBLIOTECÀRIA. NA MONTSE ENS HA EXPLICAT LES NORMES DE LA BIBLIOTECA, EL QUE PODEM TROBAR A LA BIBLIOTECA  I COM FER-NOS EL CARNET DE BIBLIOTECA PER TREURE CONTES I/O VÍDEOS. 

DESPRÉS DE LA VISITA, HEM FET UN CARNET PER LA BIBLIOTECA DE LA NOSTRA CLASSE  I HEM FET UN CARTELL DE NORMES.


A CONTINUACIÓ, VOS DEIXO AQUESTA INFORMACIÓ QUE ES VA EXPLICAR EL DIA DE LA REUNIÓ GENERAL AMB LES FAMÍLIES. 

INFORMACIÓ SOBRE EL PRÈSTEC DE CONTES

-L’objectiu principal del préstec de contes és fomentar el gust per la lectura.
-Fomentar l’hàbit lector en els infants implica compartir aquest moment amb el/la vostre/a fill/a, en família. El més important en aquesta edat no és que sàpiga llegir, sinó la comprensió lectora, és a dir, que entengui la historia, el missatge del conte o llibre.
-El préstec de llibres té la intenció de fomentar la lectura per donar l’oportunitat d’experimentar sensacions i sentiments amb els quals els infants gaudeixen, maduren i aprenen.
-Es portaran a casa el conte els divendres i és retornarà a la classe els dilluns.
-La biblioteca d’aula és un material compartit per tots/es. Per tant, és important ensenyar als nens/es a cuidar els llibres. Una feina de RESPONSABILITAT.
-Sens dubte la lectura d’un conte en família és un moment màgic que reforça vincles.

ORIENTACIONS EN L’ELABORACIÓ DE LA TASCA

Fer o no fer una tasca posterior a la lectura del conte és opcional, és a dir, ha de ser voluntat de l’infant el tenir ganes o no. Part d’aquestes ganes dependran de la motivació durant la lectura del conte en família.

Us facilitem alguna proposta, opcional, per ajudar-vos a fer alguna tasca relacionada:

-Posar damunt un paper allò que més li ha agradat del conte amb la finalitat de poder fer arribar als companys/es la historia del conte llegit a casa (dibuixant, cercant imatges relacionades etc...).
-Fer escriptura del conte del missatge principal, dels personatges o del que més li ha agradat. Com sabeu, l’escriptura s’ajustarà al moment en el que es troba cada infant, i l’adult ha de ser un acompanyant, un guia. NO HA DE FER LA FEINA L’ADULT.
-Treballar la comprensió del conte fent preguntes.

-Deixau-vos portar per la imaginació per portar a terme una tasca diferent a la proposada. 

Comentaris