Nou trimestre, nous reptes!

Hola famílies!

Aquest trimestre sembla que ha començat una mica turbulent, però poc a poc anem agafant ritme, rutina i ganes.

En tornar de Nadal vam canviar els grups – taula i, per tant, es van canviar també els noms. Ara per ara, podem trobar:

Big Bang: Bella, Guille, Paula Juan i Gerard.

Investigadors de Saturn: Lucía, Claudia i Salim.

Mega aliens: Paula Varela, Unai, Lluc i Jael.

Terra zombie: Alejandro, Génesis, Roger i Lúan.

Mart: Helena, Sara Llum i Javi.

Taula espacial: Soraya, Thiago, Miguel i Santiago.

 

El primer dia van tenir una gymkhana de cohesió per començar a treballar els uns amb els altres. Ho van fer molt bé, igual que les missions espacials que han anat fent en grup. Estem molt contents de les noves agrupacions i de la bona feina que fan conjuntament. Aquí teniu imatges dels nou grups:







També hem començat noves activitats. Entre elles, destaquem els dictats a la carrera i els racons.

Els dictats a la carrera són uns dictats que ens fan córrer d’una banda a l’altra perquè la persona que ha de dictar ha d’anar fins al dictat, llegir, recordar el que ha llegit i tornar a la taula per dictar a la resta del grup. S’ho passen súper bé, milloren molt quant a lectura i s’ajuden entre ells. Es pot demanar més? Aquí podeu veure com ho fem a classe... tot i que també es pot fer a casa, algú s’anima?










Quant als racons, que a la nostra classe són planetes, s’han creat aprofitant que els Reis Mags d’Orient ens havien portar un parell de jocs. Els planetes ofereixen diferents activitats segons la seva naturalesa, així trobem:


Planeta de la parla
: jocs que fomenten l’oralitat, la conversa, l’atenció a allò que se’ls hi diu i la millora d’explicar, exposar o raonar a partir de pistes.

Planeta escriptor: jocs que permeten alliberar la imaginació creant històries i contes, i il·lustrant-los; escriure cartes i pensar en les lletres que necessitem per descobrir alguna paraula.

Planeta matemàtic: el planeta que desenvolupa la lògica, el raonament matemàtic i visual-espaial; i ens permet manipular amb els nombres.

Planeta lector: jocs a descobrir mitjançant la lectura, és veritat o no allò que hi diu? Quina és la paraula que ens despista d’aquest enunciat?

Planeta artístic: planeta que permet crear, fer i desfer, manipular i millorar les nostres tècniques amb fang, aquarel·les i una gran varietat de material per explorar...

Planeta científic: planeta que dóna suport al projecte i a altres conceptes que és millor aprendre jugant... o qui no prefereix aprendre jugant?

 

Tot i així, només ho hem fet dues vegades, ja que sabent com està la situació actual per “el tema estrella” hem volgut deixar els racons de banda un parell de setmanes i avançar amb el nostre projecte... Així i amb tot, aquí podeu veure un parell de fotos que ens ha donat temps a fer:









D’altra banda, recordar-vos que seguim avançant en altres qüestions. Aquestes setmanes hem vist:

Castellà: C – Q – Z

Català: masculí / femení i singular / plural

Mates: nombres fins al 1000, problemes, arrodonir a les centenes i sistema monetari.

Projecte: iniciem el bloc de la Terra amb la diferència entre lava i magma i com és la Terra per dins.

Però ja aprofundirem més en una altra entrada de bloc... poc a poc, que és la primera entrada de l’any!

Una abraçada a tots i a totes!

Patri J


Comentaris